ALSÓS VERSENYEK, ÜNNEPEK, BOLDOGSÁG
A tavasz első hónapja nem csupán kellemesebb időjárást, de rengeteg tennivalót is hozott az iskolába.
A tavasz első hónapja nem csupán kellemesebb időjárást, rengeteg tennivalót is hozott az iskolába. Március első hetében a leendő elsősöket és szüleiket vártuk látogatóba. A nyílt napon a gyerekek megismerkedhettek a tanító nénikkel, betekinthettek az iskolai életbe. Idén közel 100 gyermek látogatott el hozzánk, a tanító nénik lázas készülődéssel várták a kicsiket. Reméljük, mindenki pozitív élménnyel távozott, és sikerült oldani az iskolakezdéssel járó feszültséget a gyermekekben és szülőkben egyaránt.
Az elmúlt időszakban több versenyen is sikerrel vettek részt tanulóink. A Zrínyi Ilona Matematika Verseny iskolai megmérettetésén a 69 indulóból 33 alsós gyermek jutott tovább a megyei fordulóra. A legkiemelkedőbb teljesítményt Skumáthné Horváth Judit 4. osztályos tanulója, Vastag Levente nyújtotta, továbbjutva az országos döntőbe. Bízunk a további sikereiben.
Rendkívüli eredményt értek el a 4. e osztály tanulói, akik a Bólyai Természettudományi Versenyen tovább jutottak az országos döntőbe, ahol a 20. helyen végeztek. Ez úton is gratulálunk Barabás-Nagy Villő, Gulyás Benedek, Nagy Olívia és Pásztor Zoé Szonja csapatának és felkészítő tanáruknak, Kacsó-Hegedűs Ágnesnek.

Barabás-Nagy Villő, Gulyás Benedek, Nagy Olívia és Pásztor Zoé Szonja
Március a megemlékezés hónapja is, a szabadságharc eseményeire idén osztálykeretben emlékeztünk! Bár ebben a korosztályban még nem igazán érthetik a gyermekek az összefüggéseket, az akkori történelmi helyzetet, mégis fontos alkalom ez, amikor előtérbe kerül a haza szeretete, a hűség, a szabadság és a hála fogalma, amit elültethetünk a kicsi szívekben. Az embernek tudnia kell, hogy honnan származik, hová tartozik, milyen múltból ered, mert csak így határozhatja meg saját magát a jelenben. A nemzethez tartozás élménye, a közösség ereje, ha büszkeséggel gondolhat az őseire, az kapaszkodót nyújt a gyermeknek az életben. Erre törekszünk a kapcsolódó kézműves foglalkozásokon, a versek, történetek feldolgozása során.

A 2. b és c osztály a Petőfi-szobornál

A versenyek mellett az öröm is előtérbe került iskolánkban a hónap végén. A gyerekek körében talán a legnépszerűbb tavaszindító projekt a Boldogság világnapja köré szervezett kavics festés. Bár maga az alkotás folyamata is boldogsággal tölti el az embert, ezek a kis díszes kavicsok sok mindenre tanítanak bennünket, készítőket és megtalálókat egyaránt. Megmutatják, hogy örömet szerezni másnak apró dolgokkal is lehet, hogy adni épp olyan nagy boldogság, mint kapni. Gyermeknek pedig meg kell tapasztalniuk azt, hogy a tetteik hogyan hatnak a környezetükre, hogy bár még kicsik, hatalmukban áll jót cselekedni, a boldogság mellett dönteni! Reméljük, hogy március 20-án reggel, sikerült minél több városlakónak egy csöpp örömet lopni a napjába a boldogságkavicsainkkal! Idén is köszönjük szépen Berencsi-Eke Csillának és Szabó Kinga Helgának a szervezést, és a gyönyörű, szív alakú virágágyásokat!

A 2. a osztály szívágyása

A 4. e osztály világnapi virágai


Kiszebábégetés az iskolaudvaron
Tót-Harsányi Kata
MÁRCIUSI MINDENNAPOK A FELSŐBEN
Hosszú idő telik el a téli és a tavaszi szünet között pihenés nélkül. Talán ez az iskolaév legnehezebb időszaka. Még hűvösebb az időjárás, bár időnként felüti a fejét a tavasz, betegségek, fáradékonyság nehezítik a munkánkat, mégis hatalmas lendülettel, kitartással végezzük feladatainkat, és mint minden hónapban, márciusban is akadt néhány különleges program a tanulással töltött hétköznapjaink során.
π-nap
Március 14-én tartják a nemzetközi π-napot, mert a 03. 14-ei dátum számjegyei megegyeznek a π hozzávetőleges értékének, a 3,14-nek a számjegyeivel. A jeles napról március 13-án emlékeztünk meg egy kisebb műsorral és játékos vetélkedőkkel az órák közötti szünetekben. Szász Pál matematikus verset írt a π történetéről, amelynek érdekessége, hogy az egymást követő szavak annyi betűt tartalmaznak, mint a π szám soron következő tizedesjegyei. A verset Fekete Júlia Anna 7. d osztályos tanuló mondta el. David Macdonald pedig lekottázta, és zongoradarabot írt a π szám első 50 tizedesjegyéből. A zeneművet Zágon Márk, Csonka Tímea, Csonka Hunor, Pilán Anna, Tóth Vince és Bőjti Botond 7. d osztályos tanulók adták elő különböző hangszereken. A diákokat Késmárky Uzonka tanárnő kísérte zongorán. A π-nap szervezését nagyon köszönjük Hibácskó Csilla tanárnőnek.
Március 15-i megemlékezések
Március 14-én az iskola keretei között a MagHázban emlékeztünk az 1848-as forradalomra és szabadságharcra. Erre az alkalomra egy kb. húszperces színdarabbal készültek hetedikes és nyolcadikos diákjaink. A darab Petőfi Sándor életét, pontosabban halálát vette górcső alá. Azt a pillanatot, amikor lepereg az ember szeme előtt élete. Így a daraból nem csak a forradalom emlékezetes eseményeit, hanem Petőfi életének fontosabb momentumait, egy emberibb, egy törékenyebb arcát is megismerhették a diákok. A téma nagyon mély volt, egy életút döntéseinek súlya jelent meg a színpadon olyan köntösbe bújtatva, hogy értsék és be tudják fogadni a gyerekek, olyan cselekménysorozatba csomagolva, mely fenn tudja tartani az érdeklődésüket, figyelmüket.
Március 15-én nyolcadikos diákjaink egy csoportja részt vett a városi megemlékezésen is. Külön készültek egy olyan versekből és dalokból álló minőségi műsorral, mely megállja a helyét egy városi ünnepségen.*
Nagyon büszkék vagyunk azokra a diákokra, akik február végétől, március elejétől részt vettek a két műsor létrehozásában, pluszenergiát fektettek iskolánk életébe, megtanultak kisebb-nagyobb mennyiségű szöveget, részt vettek a próbákon, és pótolták a tanórai hiányzásokból adódó lemaradásukat. Betegen, fáradtan, esőben is elhivatottan helyt álltak egy cél érdekében. Emellett a nyolcadikos diákok párhuzamosan szóbeli felvételikre is jártak. A felvételik miatti hiányzások újabb kihívások és izgalmak elé állították a műsorok létrejöttét.
Továbbá köszönjük felkészítő kollégáinknak, Morva Dorkának, Dósa Dorottyának, Késmárky Uzonkának, Bede Istvánnak és Grandpierre Arankának a két műsor megalkotásába befektetett munkájukat.

A Petőfiről szóló iskolai színdarabot neveztük a Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválra, amelynek megyei fordulójára április 29-én a MagHázban kerül sor.
Boldogságkavicsok
Március 20-án ünnepeltük a boldogság világnapját. Az alkalomra már évek óta iskolánk tanulói boldogságkavicsokat készítettek, melyeknek egy részét aztán Maglód forgalmasabb pontjain helyezték el, illetve intézményünk telephelyeinek környékén.
A kezdeményezés az alsó tagozatról származik, ami aztán Nemes Anikó jóvoltából került át felső tagozatra is.

A boldogság utáni vágy az ember alapvető igénye. A kavicsfestés örömével, az alkotásban együtt töltött meghitt pillanatok segítségével szeretnénk rámutatni arra, hogy a boldogság nem feltétlenül az anyagi javakban rejlik, hanem egy belső érzelmi állapotban, és ez az érzelmi állapot megosztható, továbbadható.
Idén először ültettünk a diákokkal együtt az iskolaudvarra boldogságágyásokat is. A felső tagozaton a programban résztvevő diákok az iskola udvarán is rejtettek el társaiknak boldogságkavicsokat, illetve meglepetésként a tanáriban a pedagógusok asztalára is került egy-egy gyönyörű kövecske. A gesztus hatalmas örömet okozott nekünk, tanároknak.
Grandpierre Aranka
* Részletes tudósítás: maglodhangja.hu (A 2. legnagyobb esemény a nemzet történetében – Blau Jakabbal, Pitlek Mártonnal, Zaborszki Lajossal, Frecska Ferenccel, Farkas Mártonnal, Borsó Pállal, Szabó Józseffel, Jakubecz Pállal, Bahor Jánossal és más maglódiakkal)
Videóösszeállítás látható: Tizenhetes Csatorna Maglód
